شعر درباره ی روز درختکاری

شعر و متن روز درختکاری جملات ادبی و انشا درباره روز متن های زیبا درباره روز درختکاری شعر های جالب کودکانه درباره درختکاری شعر درخت سروده‌ ی عباس یمینی‌ شریف برای کودکان متن و جملات مفهمومی آغاز هفته درختکاری.

من یه درخت هستم.

من یه درخت هستم بلند و سبز هستم تو خاک ریشه دارم رو شاخه میوه دارم پاک می کنم هوا را شاد می کنم شما را اگر تو ماه اسفند تو یک نهال بکاری سال دیگه می بینی که یک درخت داری.

شعر کودکانه جوجه.

جوجه پر طلایی زرد و سرخ و حنایی پرهات رنگا رنگه راه رفتنت قشنگه ای جوجه قشنگم جوجه رنگارنگم حناییه سر تو چه خوشگله پر تو.

جوجه نافرمان.

گفت با جوجه مرغکی هشیار که ز پهلوی من مَرو به کنار گربه را بین که دُم عَلم کرده گوش ها تیز و پشت خم کرده چشم خود تا به هم زنی بردت تا کُله چرخ داده ای خوردت جوجه گفتا که مادرم ترسوست به خیالش که گربه هم لولوست گربه حیوان خوش خط و خالیست فکر آزار جوجه هرگز نیست سه قدم دورتر شد از مادر آمدش آنچه گفته بود به سر گربه ناگاه از کمین برجَست گلوی جوجه را به دندان خَست برگرفتش به چنگ و رفت چو باد مرغ بیچاره از پی اش افتاد گربه از پیش و مرغ از دنبال ناله ها کرد، زد بسی پر و بال لیک چون گربه جوجه را بربود ناله مادرش ندارد سود گر تَضرُع کند وگر فریاد جوجه را گربه پس نخواهد داد.

 

درخت اجازه داده.

درخت اجازه داده روصندلی بشینیم رومیزای چوبی مون میوه هاشو بچینیم درخت اجازه داده به پرتقال فروشا خوبه به یادش باشن گاهی زغال فروشا اگه اذیت کنیم درختارو می میرن از سر زندگیمون سایه شونو می گیرن.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.